poniedziałek, 3 lutego 2014

Telemetria

Z braku sprawnych akumulatorów (paczka już w drodze z Holandii:) ) zabrałem się za drobne modyfikację. Od dawna chciałem założyć czujnik prędkości który był w komplecie z Sanwą MT-4. Zawsze jednak zniechęcało mnie to, że nie miałem żadnego rozsądnego pomysłu gdzie go założyć. Jest on niestety optyczny a nie magnetyczny i potrzebuje być naprawdę blisko kręcącej się osi/zębatki. W końcu wybór padł na osłonę zębatki odbiorczej. Wyciąłem otwór w osłonie i wkleiłem czujnik na kleju dwuskładnikowym. W między czasie  zamieniłem śruby mocujące odbiór na takie które nie wystają powyżej plastiku zębatki. Oryginalne ocierały o czujnik. Koniec końców udało się jednak odsunąć czujnik na tyle, że oryginalne śruby mogły wrócić na miejsce. Miałem jeszcze pomysł, aby czujnik założyć od spodu, przy wale idącym do tylnego dyfra, ale trzeba by przedłużać kable i wiercić podwozie. Czujnik działa poprawnie, zobaczymy co będzie gdy model złapie trochę kurzu, ale nawet jeśli, to jego demontaż jest na tyle szybki, że ewentualne czyszczenie nie będzie problemem. Teraz szukam gdzie tanio kupić drugi czujnik temperatury do Sanwy, założyłbym go z ciekawości w ESC...
 








 
 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz