poniedziałek, 17 lutego 2014

Telemetria cz.2.

Ze względu na pogodę, która uniemożliwia jazdę postanowiłem trochę zmodyfikować instalację elektryczną w Revo. Telemetria w MT-4 pozwala mierzyć napięcie którym zasilany jest odbiornik, jednak do tej pory, był on standardowo zasilany z wewnętrznego BEC regulatora, więc zawsze widziałem takie samo napięcie - 6.13V, największym szaleństwem były chwilowe spadki do 6.05V podczas dużego obciążenia serw - jednym słowem nic ciekawego. Postanowiłem wykorzystać możliwość zasilania odbiornika bezpośrednio z pakietu LIPO 2S. W ten sposób przynajmniej jeden z pakietów jest monitorowany przez telemetrię. O bezpieczeństwo drugiego dba limiter ustawiony w regulatorze oraz buzzer. Ponieważ serwa mam standardowe Traxxasa 2075, nie mogą być one zasilane napięciem 7.4V. Wymusiło to układ, gdzie odbiornik zasilany jest z LiPO, a serwa z BEC. Ma to tą zaletę, że pobór prądu przez odbiornik jest pomijalny, więc nie ma obawy o nierówne rozładowywanie się pakietów. Serwa pobierające więcej prądu, ciągną go równo z obu pakietów poprzez BEC wbudowany w ESC.
Końcowo schemat połączeń wygląda następująco (wybaczcie jakość, namalowałem to w 3 minuty w mspaint :))
 
Pewnie pojawią się głosy, że telemetria to zbędny gadżet. Moim zdaniem, można bez niej żyć, ale jak już jest, to czemu jej nie wykorzystać :)
 
 



 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz