czwartek, 4 kwietnia 2013

Ciągle pada...

Skoro ciągle pada, można spokojnie przygotować E-Revo do sezonu. Co prawda jakiś czas temu ogłosiłem już rozpoczęcie sezonu, ale jak widać przedwcześnie :)
 
Na początek temat dyfrów. Zaniepokoił mnie wyciek oleju z przedniego dyfra od strony prawej półosi. Rozebrałem całość i zobaczyłem dość niepokojące rzeczy. Przypominam, że dyfry nie były jeszcze rozbierane od nowości. Po pierwsze, uszczelka pomiędzy kubkiem a zębatką odbiorczą miała porozrywane oczka na śruby, ale to raczej nie było przyczyną wycieku. Ciekawsza okazała się sprawa braku jednego z uszczelniaczy X-Ring. Zapewne jego brak umożliwił wylanie się prawie całego oleju z dyfra. Zamówiłem zestaw naprawczy, wyczyściłem wszystko, zalałem nowym olejem (30 000) i skręciłem całość, Jest szczelnie i sucho. Na forum przeczytałem, że brakujące X-Ringi nie są niczym nadzwyczajnym (?!)
Dla pewności rozkręciłem też drugi dyfer. Tam uszczelka pod kubkiem też była rozerwana, na szczęście X-Ringi są na miejscu i nic nie wycieka.
 
 
 
Przy okazji wymontowałem główną przekładnie i nasmarowałem ją, działała praktycznie na sucho, teraz po nasmarowaniu działa bardziej gładko.
 
 
 
Kolejną rzeczą była wymiana wszystkich śrub na nierdzewne. Miałem plan zmienić też typ gniazd z hex na torx - są znacznie mniej podatne na wyrabianie się zarówno śrub jak i kluczy, ale zdobycie wszystkich rozmiarów występujących w E-Revo graniczy z cudem. Pozostałem więc przy normalnych nierdzewnych hexach z oznaczeniem A2 - 25 lat w atmosferze morskiej, więc chyba w modelu nie zardzewieją :) 
Praktycznie wszystkie śruby zastąpiłem identycznymi tylko w wersji nierdzewnej. Dwie różnice to:
- śruby trzymające amortyzatory mają rozmiar M3x32 a ja dałem M3x35, ale spokojnie wszystko się mieści.
- śruby trzymające rocker arm`y są w rozmiarze M4x6, zastąpiłem je takim samym rozmiarem ale nowe śruby mają łeb z kołnierzem bo takie akurat miałem. Niczemu to nie przeszkadza, kołnierz opiera się tylko na wewnętrznej części łożyska.
 
 
 
 
 
 
A na koniec ciekawostka, popatrzcie, co stało się z tylnymi wahaczami, półosiami oraz uszczelnieniami półosi po dwóch jazdach po ostrych kamieniach. Trzeba będzie pomyśleć o jakiś osłonach...
 

 
 

1 komentarz:

  1. Kolego odezwij sie do mnie tez mam Bronka i mam kilka pytan - radzikgsm@gmail.com

    OdpowiedzUsuń